Hodnocení období: 1. pololetí 2015
Počet propuštěných pacientů: 41
Počet propuštěných (schopni vyplnit dotazník): 36
Počet zpracovaných dotazníků: 16
Procento respondentů: 44,4 %
Spokojenost pacientů byla zjišťována u všech pacientů propuštěných a přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1. 5. 2015 do 31. 5. 2015.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru s možností k vlastnímu vyjádření pacientů, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu):
První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko. 1. kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl nejlépe hodnocen u lékařů, vždy se představilo 87,5 % (v předchozím hodnocení 100 %), u sester odpověď představení vždy v 81,3 %, občas v 18,8 % (v předchozím období 87,5 %, resp. 12,5 %), nikdy v 0 % (v předchozím období v 0 %) a u ostatního personálu představení vždy v 31,3 % (v předchozím období 56,3 %), občas v 50 % (v předchozím období 43,8 %) a nikdy v 12,5 % (v předchozím období 0 %). Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) 100 % pacientů, 1. kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 93,8% (v předchozím hodnocení 93,8 %) dotazovaných.
Pobyt v ÚHKT
Pozitivní hodnocení je trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod. Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) cca 68,8 % (v předchozím období 81 %). Výhrady k době ranního buzení se objevují u cca 30 % nemocných (v předchozím období u cca 18 %).
Ošetřující lékař
S rozsahem informací poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno 96,9 % respondentů (v předchozím období 100 %).
Zdravotní sestry a ostatní personál
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám a na jejich chování a vystupování. Kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100 % respondentů (v předchozím hodnocení u 93,8 %), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno kladně v 93,8 % (v předchozím období ve 100 %).
Dosažitelnost personálu
S dosažitelností personálu a rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno cca 96,9 % pacientů (v předchozím období 94 %).
Soukromí a práva pacientů
Kladně ve 100 % (v předchozím období ve 100 %) byl hodnocen dostatek soukromí při sdělování informací o zdravotním stavu a v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků. Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 100 % pacientů (v předchozím období 100 %).
Edukace o režimu po propuštění
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetření považovalo za dostatečné 93,8 % pacientů (v předchozím období 100 %), od sester 87,5 % (v předchozím období 100 %) a od nutriční terapeutky 81,3 % (v předchozím období 87,5 %).
Obecné hodnocení ÚHKT
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT cca 93,8 % pacientů (v předchozím období 97 %). Všichni pacienti měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem.
Vlastní připomínky respondentů
Celkem 5 dotazníků obsahovalo vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly a poděkování za poskytnutou péči, skvělý přístup, bylo zmíněno několik jmen lékařů a sester. Jeden pacient kritizoval kvalitu podávaných potravin i vařeného jídla.