Hodnocení období: 1. pololetí 2014
Počet propuštěných pacientů: 30
Počet možných hodnotitelných dotazníků: 22
Počet zpracovaných dotazníků: 13
Procento respondentů: 59,1%
Spokojenost pacientů byla zjišťována u všech pacientů propuštěných a přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1.6.2014 do 30.6.2014.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru byla dána možnost k vlastnímu vyjádření pacientů, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu):
První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko. 1. kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl nejlépe hodnocen u lékařů, vždy se představilo 92,3% (v předchozím hodnocení 88,9%), u sester odpověď představení vždy v 92,3%, občas v 0% (v předchozím období 83,3% resp. 16,7%), nikdy v 0% (v předchozím období v 0%) a u ostatního personálu představení vždy v84,6% (v předchozím období 77,8), občas v 7,7% (v předchozím období 11,1%) a nikdy v 0% (v předchozím období 11,1). Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) 100% pacientů, 1. kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 100% (v předchozím hodnocení 94,4%) dotazovaných.
Pobyt v ÚHKT
Pozitivní hodnocení je trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod. Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) cca 77% (v předchozím období 72%). Výhrady k době ranního buzení se objevují u cca 15% nemocných (v předchozím období u cca 33%).
Ošetřující lékař
S rozsahem informací poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno 100% respondentů (v předchozím období cca 94%).
Ošetřující sestry a ostatní personál
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám a na jejich chování a vystupování. Kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100% respondentů (v předchozím hodnocení u cca 94%), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno kladně v 100% (v předchozím období v 100%).
Dosažitelnost personálu
S dosažitelností personálu a rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno 100% pacientů (v předchozím období cca 94%).
Soukromí a práva pacientů
Kladně v 92,3% (v předchozím období cca 94%) byl hodnocen dostatek soukromí při sdělování informací o zdravotním stavu a v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků. Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 100% pacientů (v předchozím období 94%).
Edukace o režimu po propuštění
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetření považovalo za dostatečné 100% pacientů (v předchozím období 94%), od sester 100% (v předchozím období 100%) a od nutriční terapeutky 100% (v předchozím období 89%).
Obecné hodnocení ÚHKT
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT cca 98% pacientů (v předchozím období 100%). Všichni pacienti měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem.
Vlastní připomínky respondentů
Celkem 6 dotazníků obsahovalo vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly a poděkování za profesionalitu, perfektní péči a příjemnou komunikaci, bylo zmíněno několik jmen lékařů.