Hodnocené období: 2. pololetí 2019
Hodnocení spokojenosti pacientů ÚHKT
Hodnocené období: listopad 2019
Počet propuštěných pacientů: 44
Počet propuštěných (schopni vyplnit dotazník): 39
Počet zpracovaných dotazníků: 16
Procento respondentů: 41 %
Spokojenost byla zjišťována u všech pacientů propuštěných nebo přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1. 11. 2019 do 30. 11. 2019.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru s možností k vlastnímu vyjádření, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu):
-
První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
-
Pobyt v ÚHKT
-
Ošetřující lékař
-
Zdravotní sestry a ostatní personál
-
Dosažitelnost personálu
-
Soukromí a práva pacientů
-
Edukace o režimu po propuštění
-
Obecné hodnocení ÚHKT
ad 1. První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko.
První kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl hodnocen u lékařů, vždy se představilo 100 %, občas 0 % (v předchozím hodnocení vždy 90 %), u sester odpověď představení vždy
v 75 %, občas 25 % (v předchozím období vždy 90 %, občas 10 %) a u ostatního personálu představení vždy v 69 % (v předchozím období 70 %), občas v 31 % (v předchozím období 30 %)
a nikdy v 0 % (v předchozím období 0 %).
Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) 100 % pacientů
(v předchozím hodnocení 100 %); první kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 100 % (v předchozím hodnocení 100 %) dotazovaných.
ad 2. Pobyt v ÚHKT
Velmi pozitivní hodnocení zůstává trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod.
Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) 87,5 % pacientů (v předchozím období 60 %), neobjevilo se žádné hodnocení známkou 4 či 5.
Výhrady k době ranního buzení se objevily 3× (tj. cca 19 %), známkou 1 či 2 hodnotilo cca 81 %
(v předchozím hodnocení cca 80 %) pacientů.
ad 3. Ošetřující lékař
S rozsahem informací o chorobě a léčbě poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno 100 % respondentů (v předchozím období 100 %).
ad 4. Ošetřující sestry a ostatní personál
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám, odpověď určitě ano ve 81,3 %, většinou ano v 18,8 %, (v předchozím hodnocení 100 %, resp. 0 %) a na jejich chování a vystupování, kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100 % respondentů (v předchozím hodnocení u 100 %), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno také velmi kladně ve 100 % (v předchozím období 100 %).
ad 5. Dosažitelnost personálu
S dosažitelností personálu a s rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno 100 % pacientů (v předchozím období 100 %).
ad 6. Soukromí a práva pacientů
Pocit dostatku soukromí během sdělování informací mělo vždy cca 93 %, občas 7 % a nikdy 0 % pacientů (v předchozím hodnocení 90, resp. 10, resp. 0 %); v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků pak vždy cca 93 %, občas cca 7 % a nikdy 0 % (v předchozím období 90 resp. 10, resp. 0 %).
Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 100 % pacientů (v předchozím období 90 %).
ad 7. Edukace o režimu po propuštění
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetřování považovalo za dostatečné
100 % pacientů (v předchozím období 100 %), od sester 100 % (v předchozím období 95 %)
a od nutriční terapeutky 93,8 % (v předchozím období 90 %).
ad 8. Obecné hodnocení ÚHKT
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT (odpovědi ano nebo spíše ano) 100 % pacientů (v předchozím období 100 %). Všichni pacienti měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem
a poskytnutou péči hodnotili jako výbornou.
Vlastní připomínky respondentů
Celkem 9× se objevily vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly za celkovou péči, za příjemný, profesionální a vstřícný přístup, milé a přátelské jednání, empatii a každodenní úsměv. Opakovaně byl chválen celý pracovní kolektiv a pochvalně bylo zmíněno několik jmen lékařů.
Vybrané hodnocené položky – kladné hodnocení
červen 2019 listopad 2019
1. kontakt s ÚHKT 100 % 100 %
průběh přijetí 100 % 100 %
buzení 80 % 81 %
strava 60 % 87,5 %
dosažitelnost personálu 100 % 100 %
seznámení s právy nemocného 90 % 100 %
informace lékaře o chorobě 100 % 100 %
informace od lékaře při propuštění 100 % 100 %
informace od sestry při propuštění 95 % 100 %
poučení – nutriční terapeutka 90 % 93,8 %
celkové hodnocení péče 100 % 100 %
Zpracovala: Mgr. S. Brixíová
V Praze dne: 10. 1. 2020