Hodnocené období: 1. pololetí 2019
Hodnocení spokojenosti pacientů ÚHKT
Hodnocené období: červen 2019
Počet propuštěných pacientů: 38
Počet propuštěných (schopni, ev. ochotni vyplnit dotazník): 34
Počet zpracovaných dotazníků: 10
Procento respondentů: 29,4 %
Spokojenost byla zjišťována u všech pacientů propuštěných nebo přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1. 6. 2019 do 30. 6. 2019.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru s možností k vlastnímu vyjádření, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu):
1. První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
2. Pobyt v ÚHKT
3. Ošetřující lékař
4. Zdravotní sestry a ostatní personál
5. Dosažitelnost personálu
6. Soukromí a práva pacientů
7. Edukace o režimu po propuštění
8. Obecné hodnocení ÚHKT
ad 1. První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko.
První kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl hodnocen u lékařů, vždy se představilo 90 %, občas 10 % (v předchozím hodnocení vždy 100 %), u sester odpověď představení vždy v 90 %, občas 10 %
(v předchozím období vždy 88,2 %, občas 11,8 %) a u ostatního personálu představení vždy v 70 % (v předchozím období 64,7 %), občas v 30 % (v předchozím období 23,5 %) a nikdy v 0 % (v předchozím období 11,8 %).
Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) 100 % pacientů (v předchozím hodnocení 100 %); první kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 100 %
(v předchozím hodnocení 94 %) dotazovaných.
ad 2. Pobyt v ÚHKT
Velmi pozitivní hodnocení zůstává trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod.
Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) 60 % pacientů (v předchozím období 88 %).
Výhrady k době ranního buzení se objevily 2× (tj. 20 %), známkou 1 či 2 hodnotilo 80 % (v předchozím hodnocení cca 76 %) pacientů.
ad 3. Ošetřující lékař
S rozsahem informací o chorobě a léčbě poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno 100 % respondentů (v předchozím období 94 %).
ad 4. Ošetřující sestry a ostatní personál
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám, odpověď určitě ano ve 100 %, většinou ano v 0 %, (v předchozím hodnocení 82,4 %, resp. 17,6 %) a na jejich chování a vystupování, kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100 % respondentů (v předchozím hodnocení u 100 %), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno také velmi kladně ve 100 % (v předchozím období
100 %).
ad 5. Dosažitelnost personálu
S dosažitelností personálu a s rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno 100 % pacientů (v předchozím období 94 %).
ad 6. Soukromí a práva pacientů
Pocit dostatku soukromí během sdělování informací mělo vždy 90 %, občas 10 % a nikdy 0 % pacientů
(v předchozím hodnocení 88, resp. 12, resp. 0 %); v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků pak vždy 90 %, občas 10 % a nikdy 0 % (v předchozím období 88, resp. 12, resp. 0 %).
Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 90 % pacientů
(v předchozím období 100 %).
ad 7. Edukace o režimu po propuštění
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetřování považovalo za dostatečné 100 % pacientů (v předchozím období 88 %), od sester 95 % (v předchozím období 94 %) a od nutriční terapeutky
90 % (v předchozím období 94 %).
ad 8. Obecné hodnocení ÚHKT
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT (odpovědi ano nebo spíše ano) 100 % pacientů
(v předchozím období 100 %). Všichni pacienti měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem a poskytnutou péči hodnotili jako výbornou.
Vlastní připomínky respondentů
Celkem 5× se objevily vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly a poděkování za poskytnutou péči a profesionální přístup. Pochvalně byl zmíněn celý tým Aferetického oddělení.
Vybrané hodnocené položky – kladné hodnocení
červen 2019 listopad 2019
1. kontakt s ÚHKT 100 %
průběh přijetí 100 %
buzení 80 %
strava 60 %
dosažitelnost personálu 100 %
seznámení s právy nemocného 90 %
informace lékaře o chorobě 100 %
informace od lékaře při propuštění 100 %
informace od sestry při propuštění 95 %
poučení – nutriční terapeutka 90 %
celkové hodnocení péče 100 %
Zpracovala: Mgr. S. Brixíová
V Praze dne: 31. 7. 2019
Hodnocení spokojenosti pacientů ÚHKT
Hodnocené období: červen 2019
Počet propuštěných pacientů: 38
Počet propuštěných (schopni, ev. ochotni vyplnit dotazník): 34
Počet zpracovaných dotazníků: 10
Procento respondentů: 29,4 %
Spokojenost byla zjišťována u všech pacientů propuštěných nebo přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1. 6. 2019 do 30. 6. 2019.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru s možností k vlastnímu vyjádření, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu):
1. První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
2. Pobyt v ÚHKT
3. Ošetřující lékař
4. Zdravotní sestry a ostatní personál
5. Dosažitelnost personálu
6. Soukromí a práva pacientů
7. Edukace o režimu po propuštění
8. Obecné hodnocení ÚHKT
ad 1. První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko.
První kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl hodnocen u lékařů, vždy se představilo 90 %, občas 10 % (v předchozím hodnocení vždy 100 %), u sester odpověď představení vždy v 90 %, občas 10 %
(v předchozím období vždy 88,2 %, občas 11,8 %) a u ostatního personálu představení vždy v 70 % (v předchozím období 64,7 %), občas v 30 % (v předchozím období 23,5 %) a nikdy v 0 % (v předchozím období 11,8 %).
Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) 100 % pacientů (v předchozím hodnocení 100 %); první kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 100 %
(v předchozím hodnocení 94 %) dotazovaných.
ad 2. Pobyt v ÚHKT
Velmi pozitivní hodnocení zůstává trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod.
Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) 60 % pacientů (v předchozím období 88 %).
Výhrady k době ranního buzení se objevily 2× (tj. 20 %), známkou 1 či 2 hodnotilo 80 % (v předchozím hodnocení cca 76 %) pacientů.
ad 3. Ošetřující lékař
S rozsahem informací o chorobě a léčbě poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno 100 % respondentů (v předchozím období 94 %).
ad 4. Ošetřující sestry a ostatní personál
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám, odpověď určitě ano ve 100 %, většinou ano v 0 %, (v předchozím hodnocení 82,4 %, resp. 17,6 %) a na jejich chování a vystupování, kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100 % respondentů (v předchozím hodnocení u 100 %), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno také velmi kladně ve 100 % (v předchozím období
100 %).
ad 5. Dosažitelnost personálu
S dosažitelností personálu a s rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno 100 % pacientů (v předchozím období 94 %).
ad 6. Soukromí a práva pacientů
Pocit dostatku soukromí během sdělování informací mělo vždy 90 %, občas 10 % a nikdy 0 % pacientů
(v předchozím hodnocení 88, resp. 12, resp. 0 %); v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků pak vždy 90 %, občas 10 % a nikdy 0 % (v předchozím období 88, resp. 12, resp. 0 %).
Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 90 % pacientů
(v předchozím období 100 %).
ad 7. Edukace o režimu po propuštění
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetřování považovalo za dostatečné 100 % pacientů (v předchozím období 88 %), od sester 95 % (v předchozím období 94 %) a od nutriční terapeutky
90 % (v předchozím období 94 %).
ad 8. Obecné hodnocení ÚHKT
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT (odpovědi ano nebo spíše ano) 100 % pacientů
(v předchozím období 100 %). Všichni pacienti měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem a poskytnutou péči hodnotili jako výbornou.
Vlastní připomínky respondentů
Celkem 5× se objevily vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly a poděkování za poskytnutou péči a profesionální přístup. Pochvalně byl zmíněn celý tým Aferetického oddělení.
Vybrané hodnocené položky – kladné hodnocení
červen 2019 listopad 2019
1. kontakt s ÚHKT 100 %
průběh přijetí 100 %
buzení 80 %
strava 60 %
dosažitelnost personálu 100 %
seznámení s právy nemocného 90 %
informace lékaře o chorobě 100 %
informace od lékaře při propuštění 100 %
informace od sestry při propuštění 95 %
poučení – nutriční terapeutka 90 %
celkové hodnocení péče 100 %
Zpracovala: Mgr. S. Brixíová
V Praze dne: 31. 7. 2019