Hodnocené období: 1. pololetí 2018
Počet propuštěných pacientů: 50
Počet propuštěných (schopni/ochotni vyplnit dotazník) pacientů: 48
Počet zpracovaných dotazníků: 21
Procento respondentů: 43,8 %
Spokojenost byla zjišťována u všech pacientů propuštěných nebo přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1. 5. 2018 do 31. 5. 2018.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru s možností k vlastnímu vyjádření pacientů, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu).
První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko.
První kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl hodnocen u lékařů, vždy se představilo 90,5 %, občas 9,5 % (v předchozím hodnocení vždy 100 %), u sester odpověď představení vždy v 81 %, občas 14,3 % (v předchozím období vždy 100 %) a u ostatního personálu představení vždy v 57,1 % (v předchozím období 71,4 %), občas v 38,1 % (v předchozím období 28,6 %) a nikdy v 0 % (v předchozím období 0 %).
Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) zhruba 95 % pacientů (v předchozím hodnocení 100 %); první kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 100 % (v předchozím hodnocení 100 %) dotazovaných.
Pobyt v ÚHKT
Velmi pozitivní hodnocení zůstává trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod.
Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) zhruba 86 % pacientů (v předchozím období 71 %).
Výhrady k době ranního buzení se objevily 5x (tj. asi 24 %), známkou 1 či 2 hodnotilo 76,2 % (v předchozím hodnocení asi 64 %) pacientů.
Ošetřující lékař
S rozsahem informací o chorobě a léčbě poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno zhruba 95% respondentů (v předchozím období 96 %).
Ošetřující sestry a ostatní personál
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám (odpověď určitě ano v 81 %, většinou ano v 19 %) a na jejich chování a vystupování, kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100 % respondentů (v předchozím hodnocení u 100 %), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno také velmi kladně ve 100 % (v předchozím období 100 %).
Dosažitelnost personálu
S dosažitelností personálu a s rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno 100 % pacientů (v předchozím období 100 %).
Soukromí a práva pacientů
Pocit dostatku soukromí během sdělování informací mělo vždy zhruba 81 %, občas asi 14 % a nikdy asi 5 % pacientů; v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků pak vždy 71 %, občas 23 % a nikdy 4,8 % (v předchozím období vždy 100 %).
Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 95 % pacientů (v předchozím období 100 %).
Edukace o režimu po propuštění
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetření považovalo za dostatečné zhruba 95 % pacientů (v předchozím období 100 %), od sester 95 % (v předchozím období 100%) a od nutriční terapeutky asi 76 % (v předchozím období 93 %).
Obecné hodnocení ÚHKT
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT (odpovědi ano nebo spíše ano) 100 % pacientů (v předchozím období 98 %). Všichni měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem.
Vlastní připomínky respondentů
Celkem 6x se objevily vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly a poděkování za poskytnutou péči, ochotu, trpělivost, profesionalitu, pochvalu za lidský a optimistický přístup kompletně pro ošetřující a podpůrný tým, poděkování za možnost léčit se v ÚKHT. Pochvalně bylo zmíněno také několik jmen sester, lékařů a pracovnice kuchyňky z lůžkového oddělení.